010227 amozeesh rokhani 15

وجود ارزیابی مستمر و تمرین های متنوع در بخش روخوانی:

 
 روش های متنوع و خلاقانه یک مربی روخوانی به یادگیری قرآن آموزان کمک شایانی خواهد کرد. چند مورد از روش های ارزیابی را  برای شما بیان خواهیم کرد.

 010227 amozeesh rokhani 08

دومین بخش دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بخش آموزش روخوانی می باشد که شامل دو کتاب آموزشی روخوانی ۱ و ۲ می باشد.
 
 در این بخش قرآن آموزان با حرکات و علامت ها و کلمه خوانی آشنا خواهند شد.

 010227 amozeesh rokhani 06
 روش های برقراری ارتباط با کودکان:
 
  کاری کنید که کودک احساس مهم بودن بکند این کار باعث ایجاد علاقه و جذابیت شما نزد او خواهد شد وقتی کودک صحبت میکند به گفته هایش گوش داده و محو او شوید به طوری که تصور کند صحبت هایش برای شما اهمیت بسیاری دارد گاهی از سخنانش تعریف کنید و بگویید که چقدر لذت می برید.

010227 amozeesh rokhani 05 نقش تابلو در آموزش:

 
مواردی که در خصوص تابلو به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی اهمیت دارد عبارتند از :
 
استفاده از ماژیک مناسب و پررنگ داشتن خطی خواناو مناسب
 درج صحیح نقطه های حروف روی تابلو
داشتن تابلوی تمیز و مرتب 
دستبندی درست تصاویر و مطالب روی تابلو
 استفاده از تصاویر جذاب برای پرسش و پاسخ
 استفاده از خط کش های بلند و تزیینی برای خط گیری قرآن آموزان
 استفاده از رنگ های متنوع 
نوشتن تمامی اشکال حروف در حین تدریس روی تابلو 
تشویق قرآن آموزان به حضور خلاقانه پای تابلو 

کلام امیر

threesqrکمترین حقی که از خدای سبحان بر گردن شماست

این که از نعمت های او در راه نافرمانی اش یاری نباید خواست .

نور علی نور

عن الفضیل بن یسار عن ابی عبدالله (علیه السلام ) قال سمعته یقول : ان الذین یعالج القرآن و یحفظه بمشقه منه و قله حفظ له اجران
** از فضیل بن یسار نقل شده که گفت: شنیدم امام صادق (علیه السلام) می فرمود: همانا کسی که با قرآن همدم است و آن را با مشقت و کمی حافظه حفظ می کند دو اجر دارد**
ترجمه اصول کافی- ج 6  ص 407

 کلیه حقوق سایت محفوظ است.
طراحی و پشتیبانی: باسط وب