اختتامیه مرحله دو م جشنواره کشوری رحمت با معرفی نفرات برتر

photo 2024 06 01 23 03 00

اختتامیه مرحله دوم جشنواره کشوری رحمت ویژه مدارس جامعه القرآن الکریم در روز شنبه ۱۲ خرداد ساعت ۲۰ و در گروه مجازی قرآن یاوران با حضور همکاران محترم و معاونت آموزش جامعه القرآن برگزار شد.

آقای میرعارفین معاون آموزش جامعه القرآن در این ویژه برنامه گفت:

دوسالی هست که برنامه جدید جشنواره رحمت در مدارس جامعه القرآن آلکریم در حال اجراست و الحمدلله هر سال بیش از سال قبل برای مدارس و همکاران قرآنی مدارس و فعالیت های مدارس دارای آثار و برکاتی شده است.

امسال هم این برنامه که در دو مرحله به اجرا در آمد و درباره موضوع مفاهیم سوره های نماز بود که با شرکت پر شور مربیان و مدارس و دانش آموزان انجام شد و به اهدافی که مدّ نظرمان بود، رسیدیم.

معاونت آموزش در ادامه افزود: قطعا برگزاری یک جشنواره یا مسابقه و امثالهم دارای اهدافی است که در ذیل نام میبرم:

۱_نهادینه کردن آموزش های غیر مستقیم قرآن کریم به دانش آموزان در مدارس

۲_تحلیل و ارزیابی توانمندی های معلمان و دانش آموزان در اجرای این روش ها

۳_ تدریس قسمتهایی از کتابهای درسی فوق برنامه قرآنی که مغفول مانده بوده

۴_پویایی و حس سیال بودن درس فوق برنامه قرآنی در مدارس

۵_ تبلیغات و شناساندن فعالیت های قرآنی مدارس جامعه القرآن الکریم به علاقه مندان و کسانی که تمایل دارند فرزندانشان در این مدارس تعلیم ببینند

۶_ هم افزایی بین مدارس سراسر کشور و شعب موسسه در یک امر واحد که همان آموزش های قرآنی به صورت غیر مستقیم است.

۷_کشف استعدادها و خلاقیت های کلامی در بین مربیان و دانش آموزان

که الحمدلله با توجه به روندی که این جشنواره در این دوسال داشته بیشتر این اهداف بدست آمده و بنده از این بابت بسیار خوشحال و خشنود هستم. و همکاران اگر یک مرور نسبت به قبل از اجرای این برنامه در مدارس داشته باشند قطعا به این نتایج دست خواهند یافت . لذا با بررسی تولید محتوا هایی که امسال برای ما ارسال شد در هر دو مرحله شاهد رشد محتوایی و حتی فنی در مربیان بودیم، بطوری که در مرحله اول بنا را بر این گذاشتیم که افرادی هم که نسبت به خودشان در سال گذشته رشد کرده بودند جزو اسامی باشند که مورد تشویق قرار گیرند و صد البته فیلم های ارسالی امسال نقطه عطفی بود برای دوستانی که سال گذشته به این مرحله رسیدند ولی حائز رتبه و مقام نشده بودند.

در انتها بنده بر خود لازم میدانم از این همه تلاش و کوشش مجدّانه مربیان قرآن، معاونین پرورشی و همچنین مدیران خدوم مدارس کمال تشکر را داشته باشم که در راستای نهادینه سازی این جشنواره در مدارس تلاش کردند.

و این مژده را خدمت شما بدهم که این جشنواره به یُمن برکت مصحف شریف و با یاری خداوند و تلاش شما در سالهای آتی هم برگزار خواهد شد و این برگ زرینی است در کارنامه همه کسانی که نوگولان قرآنی را در این فضای آلوده اجتماعی در پناه قرآن کریم محفوظ میدارند.

کلام امیر

threesqrکمترین حقی که از خدای سبحان بر گردن شماست

این که از نعمت های او در راه نافرمانی اش یاری نباید خواست .

نور علی نور

عن الفضیل بن یسار عن ابی عبدالله (علیه السلام ) قال سمعته یقول : ان الذین یعالج القرآن و یحفظه بمشقه منه و قله حفظ له اجران
** از فضیل بن یسار نقل شده که گفت: شنیدم امام صادق (علیه السلام) می فرمود: همانا کسی که با قرآن همدم است و آن را با مشقت و کمی حافظه حفظ می کند دو اجر دارد**
ترجمه اصول کافی- ج 6  ص 407

 کلیه حقوق سایت محفوظ است.
طراحی و پشتیبانی: باسط وب